Gezonde clubsandwich met ham kaas en honing mosterd saus

Er gaat niets boven een zelfgemaakte gezonde clubsandwich van 3 etages hoog. Zeker deze clubsandwich met een lekker zelfgemaakt honing-mosterd sausje is niet te versmaden. Voor de vitamientjes doe ik er ook nog wat sla en tomaat bij.

Als je deze sandwich op hebt kan je er echt weer even tegenaan. Ik noem het de gezonde clubsandwich maar dat moet je wel realistisch bekijken… Hij is gezonder dan de meeste clubsandwich recepten maar bevat nog altijd aardig wat calorieën.

gezonde clubsandwich met ham en kaas. Waarom zou je eigenlijk stoppen na 3 etages?

gezonde clubsandwich met ham en kaas. Waarom zou je eigenlijk stoppen na 3 etages?

Wat gaat er op deze gezonde clubsandwich?

  • 3 sneetjes bruin brood
  • Paar blaadjes sla
  • 2 plakjes lekkere ham
  • 2 plakjes kaas
  • Halve avocado
  • 1 kleine tomaat

Voor de light honing mosterdsaus

  • 1 eetlepel kwark
  • Halve eetlepel mosterd
  • Kneepje vloeibare honing

Zo maak je een lekkere gezond clubsandwich met ham en kaas

  • Eerst maak ik het sausje klaar: doe de kwark, mosterd en de honing in een kom en roer het door elkaar
  • Besmeer 3 sneetjes bruin brood met de honing mosterd saus
  • Beleg de onderste snee met een beetje sla en een plakje ham en een plakje kaas
  • Snij de avocado in plakjes en leg de plakjes op de ham en kaas
  • Leg dan de tweede etage brood neer
  • Nu weer ham, kaas, sla en tomaat verdelen
  • Dan kan de bovenste etage er op (de kant met de saus naar beneden natuurlijk)
  • Snij de gezonde clubsandwich 2 x diagonaal doormidden, je hebt dan 4 kleine driehoekjes
  • Steek er 4 x een lange sateprikker doorheen en je geweldige lunch is klaar!

Niet moeilijk maar wel heel erg lekker toch?

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.